Write Tag a Kacatos dobozból - 01. Egyszer volt, hol nem volt

Sziasztok,azaz már Jó estét mindenkinek.
 
Néhány napja, Lia, meglepett egy igen kedves TAG-gal, ami az első írói lépések nosztalgikus emlékeit, élményeit elevenítik fel. Jó érzés volt, visszagondolni a kezdetekre, hogy honnan is kezdtem, kinek/minek a hatására és hogy most, hol is tartok. - merthát ki ne gondolna erre is, és akarva-akaratlanul összehasonlítja az akkori magát, a jelenlegihez - . 
 
Köszönöm, Lia, hogy gondoltál rám és hogy nosztalgiázhattam kicsit, így este. :)
 
 
Szabályok:
  1. Másold be a szabályokat és a kérdéseket a bejegyzésed elejére!
  2. (Ha másolásvédelem van az oldaladon, jelöltjeidet irányítsd a Kacatos dobozra, innen el tudják vinni őket.)
  3. Linkeld annak a nevét, aki jelölt téged!
  4. Válaszolj a kérdésekre!
  5. Ha van ötleted, használd ki a +1 lehetőséget! ;)
  6. Jelölj te is bloggereket a játékra és linkeld az oldalukat!
  7. Értesítsd őket a jelölésről!
Kérdések:
  1. Hány évesen írtad az első történeted/versed? (Amit nem sulis háziként alkottál.)
  2. Miről szólt?
  3. Ki/mi volt az oka, hogy elkezdtél írni? Honnan jött az ötlet?
  4. Ki volt az első, akinek megmutattad valamelyik művedet?
  5. Milyen zsánerben alkottál eleinte?
  6. Hogyan írnád le a kezdeti munkamódszered, időbeosztásod?
  7. Van-e valami érdekességed a kezdeti időkről, amit elmesélnél? :) 
+1 Bármit kérdezhetsz, ami az írás kezdetéhez kapcsolódik. (De ne felejtsd el ezt a szöveget is bemásolni, hogy a te jelölted is kitalálhasson valamit!)


1) Tizenegynehány évesen lehet, amikor először kezdtem el faragni rímeket. Alapból szerettem a margóra, a könyvek oldalára firkálgatni miniféléket meg dalszöveg részleteket írni, aztán ez átalakult saját fél mondatokká, majd mondatokká, amik rímeltek. Nagyon hosszú versek nem születtek, csak rövidebbek, de azok beborították még a füzeteim kemény fedeleit is.

2) Hogy miről szóltak? Ha jól emlékszem, akkor az évszakokról, meg talán arról, hogy szívesen elutaznék máshová, ahol még sosem jártam és senki nem ismer.

3) Igazából az első, önszántamból elolvasott fantasy könyv után jött az ihlet, hogy én is akarok írni. Miután véget ért a könyv, hiányoltam a kalandokat, az izgalmakat és a fantasy lényeket, ezért elkezdtem magam is létre hozni, azaz írni ilyeneket. Akkor nem számított, hogy milyen írói trükköket vetek be (amikről akkor még nem is tudtam, hogy vannak ilyenek), az volt a cél, hogy legyen egy általam kitalált város/hely, benne "élő" emberekkel vagy lényekkel. Az már mellékes volt, hogy közben alig történt valami esemény. Ha-ha-ha. No, de, valahol el kell kezdeni, nem?


4) Az egyik barátnőmnek mutattam meg, aki szintén sokat irogatott így, mint én. Mondjuk, elég sokáig győzködtem magam, hogy oda adjam neki elolvasni. Hogy mit adtam neki és hogy mi volt a vélemény, arra már nem emlékszem, de ez után már odáig is eljutottunk, hogy együtt kezdtünk bele egy történetbe. (amit sose fejeztünk be, mert megakadt a történet). De másnak nem mutattam meg, mert úgy kezeltem, mint valami hatalmas titkot, mintha egy Naplót írnék és nem kósza verseket, rövid sztorikat. Vissza gondolva ez így elég viccesen hangzik :)

5) Jujj, hát ilyen szavakkal, mint a zsáner, nem dobálóznék. Nem volt ilyen ugyanis. Legtöbbször depressziós, a máshová elvágyódós hangulat, ami mellett eltörpült az a kevés szerelmes versike, ami merészelt létre jönni. Nem foglalkoztam zsánerekkel, csak írtam vakon.

6) AS tűrés., Igen, azt hiszem ez lenne a legjobb válasz. Úton-útfélen, hol a kis füzetembe - ami erre a célra volt külön-, hol a tankönyvekbe írogattam. Az iskolai szünetekben, tanórán, délután vagy este, ahogy volt időm. Bele sem gondoltam, hogy talán ha valami rendszert viszek bele, akkor jobban járnék. XD

7) Érdekesség? hmm, Lia. Most megfogtál. De, talán van. Volt egy kemény fedeles kis füzetem, amibe a sztorikat írtam. Minden történet első betűje egy díszes iniciálé volt. Igen, képes voltam hosszú órákat eltölteni azzal, hogy különféle méretű, díszítésű..stb betűt rajzoljak meg. Tudjátok, mint a kódexekben. Ezek már jóval régebb óta megtetszettek, mint hogy bontogatni kezdtem az írói szárnyaimat. Aztán úgy gondoltam, hogy ha már egy rendes füzetben összegyűjtök mindent, akkor kombináljuk és hozzuk ki belőle a maxot. 
 
Akiknek szívesen tovább adnám a TAG-et:

További kellemes estét 
Brukú



 
Share:

7 megjegyzés:

  1. Köszönöm a TAG-et valamikor megcsinálom :)

    VálaszTörlés
  2. Szia Brukú!

    Izgatottan vártam, hogy elkezdjétek kitölteni a taget, és most nagyon jó volt a te válaszaidat is olvasni. :) Nem is tudtam, hogy régen inkább verseket írtál. Ma is írsz még?

    Örülök, hogy jó volt nosztalgiázni egyet. Én is szeretek visszagondolni arra az időre, olyan hangulatos.

    Köszönöm, hogy kitöltötted! :)

    Lia

    VálaszTörlés
  3. Szia! Köszönöm, hogy gondoltál rám, amint lesz időm kitöltöm <3

    VálaszTörlés
  4. Ahoy! ^^

    Szupi volt olvasni a te válaszaidat is - végre van annyi szabadibőm, hogy írjak is ide XD - és nagyon érdekes volt! :D
    Kíváncsi lennék arra a füzetre, hogy nézetett ki teleírt versikékkel. :D Az én margóim anime szemekkel voltak lete. XD Na és ez az iniciálés dolog! :D Tök király! :D Jó sok türelmed lehetett hozzájuk, mondjuk én is mindig imádtam az iniciálékat. :D

    Moro~

    VálaszTörlés
  5. Sziasztok,

    Eszter, Janett, nagyon szívesen :3

    Örülök, hogy tetszettek a válaszok. :)
    Nem, elég rég nem írtam már verseket. Talán türelmem sincs már annyi a rímfaragáshoz. Meg a regények több odalas írása után, megkötöttnek érzem, mintha nem lenne elég "hely" megírni a mondandót.

    Előkotrom akkor azt a füzetet és lövök pár fotót róla. :)
    Azért anime-t rajzolni sem semmi. Minden elismerésem, Moro. Egyszer próbálkoztam vele, mert volt osztálytársam állandóan ilyeneket rajzolt, de nagyon csúfos volt a próbálkozás. XD

    Vérom a többi részét a TAG-nak.
    Szép napot
    Brukú

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én meg várom a fotókat! ^^

      Törlés
    2. Köszi, majd előkeresem az első olyan próbálkozásaimat és majd teszek fel képeket. XD
      Én is várom nagyon kíváncsi vagyok rá! :D

      Törlés

Az írás számomra:

Az írás számomra:
"Írás közben nincs ítélkezés, se szégyen, csakis szabadság. Amint a toll a papírhoz ér, egy pillanatra szabad vagyok." Jessica Sorensen

Fordító

Chat

Írós és történetes blogok hirdetései