Könyvmolyok Book Tag

 Sziasztok,

A mai bejegyzés az olvasási és könyv vásárli szokásokra fókuszál, a Könyvmoly Book Tag keretein belül. A nyár hangulatú tag-hez szerintem ez nagyon jól passzol, merthát mikor van az embernek tengernyi ideje a kedvenc könyeit bújni? 
Köszönöm Laurának, hogy jelölt engem is. Örömmel töltöttem ki a válaszokat. :D


1. Emlékszel, hogyan szeretted meg az olvasást?
Igen, emlékszem. És azért emlékszem, mert egy hatalmas mérföldkő volt: előtte semmilyen könyvet nem vettem a kezembe, sőt még a kötelezőket sem olvastam el. Aztán egyik nyári délután, amikor semmi programom nem volt, oda álltam a könyves polc elé és a legszimpatikusabbat levettem. Ez volt Vavyan Fable egyik egy kötetes könyve. Onnantól viszont kb minden kezembe akadt könyvet elkezdtem olvasni.

2. Általában hol olvasol?
 
Ha megszokott helyre gondolsz, Laura, akkor olyan nincs. A kényelemre utazom, illetve nyáron a napsütésre. Ezekből kiindulva nem csak a kanapén vagy ágyból szoktam olvasni, hanem a teraszon a sörpadon, a kertben a fűben...stb.

3. Egyszerre szigorúan csak egy könyvet olvasol, vagy több is jöhet egyidejűleg?
 
Többet is szoktam olvasni egyszerre. Eddig három volt a max. Nem szoktam elveszteni a fonalat a könyvek között, mert más-más műfajű könyveket szoktam választani ilyenkor. Legutóbb pl romatikust és krimit olvastam egyidőben.

4. Melyik a kedvenc műfajod?
Utóbbi időben egyre inkább nyitok a romantika és krimi felé is, de továbbra is nagy kedvenc a kaland fantasy.

5. Van olyan műfaj, amit a világért sem olvasnál?
Hm, szerintem nincs. Azért, mert úgy gondolom, hogy jobb ha minél több műfajjal ismerkedünk meg. Egyrészt azért, mert lehet, hogy az évek során mégiscsak megkedveled azt a bizonyos műfajt, amit eddig nem olvastál, másrészt meg tapasztalat is lehet ha az olvasó regényeket ír.

6. Van kedvenc könyved?

​Hát, Laura, most gondolkodóba ejtettél. Így konkrétan nincsen kedvecem. Mindegyik könyvet szeretem, amiket eddig olvastam, és mindig az a legjobb, amit épp akkor olvasok. XD
7. Melyik a leghosszabb könyv, amit valaha olvastál?
Sajnos nem tudom, nem emlékszem, hiába töröm az agyam.

8. Milyen könyvet vettél utoljára?
Chuch Wending Vészmadarak első kötetét. Érdekes és izgalmas a történet egy nagyon megkapó borítóval, de a rengeteg káromkodás miatt kevésbé tetszett. Tudom, badarság, de úgy amúgy sem szoktam nagyon csúnyán beszélni, és ezért zavart.

9. Jelenleg mit olvasol?
Sarah J Maas - Tövisek és Rózsák udvara, illetve most fogok neki állni a várva várt Anna Bishop Holló a Hollónak c kötetének.

10. Hol veszed a könyveidet?
Libriben vagy Alexandrában, attól függ, melyikhez vagyok közelebb helyileg. Mindkét boltot csak ajánlani tudom.


11. Előrendeltél már valaha könyvet?
Nem, még nem rendeltem elő.

12. Hány könyvet veszel havonta?
Ha most a venni-t átvitt értelemben vesszük, akkor havi három-négy. Tudom, pdf-ben megszerezni könyveket nem fair, de gyorsabb és olcsóbb.



13. Mit gondolsz az antikvár könyvekről?
Sajnos még nem jutottam el odáig, hogy elmenjek egybe, de szeretnék. Sok jót hallottam róla, és tényleg érdemesnek tartom kipróbálni.



14. Egymás mellett tartod a már elolvasott és a még olvasásra váró könyveidet?
Nem, nem kategorizálok így. Fölösleges szerintem. Úgyis tudom, hogy mit olvastam már és mit nem, azért meg nem válogatom így szét, hogy látványa legyen az elolvasott könyveknek. Csak igazolná azt, hogy sokat olvasok. Előbb válogatnám szét műfaj vagy író szerint a könyveket. XD

15. Az összes könyvet el akarod olvasni, ami a magánkönyvtáradban van?
Igen, naná hogy el. Hamár beszereztem, a minimum, hogy el is olvasom.



16. Mit csinálsz azokkal a könyvekkel, amik a polcodon sorakoznak, de tudod, soha az életben nem olvasod el őket még egyszer?
Maradnak a polcon, hogy gyönyörködhessek benne. Hiába nem hozta meg a második olvasásra a kedvet, akkor is a polcot díszítik és a gyűjtemény része.



17. Adományoztál már könyvet?
Nem, még nem volt rá példa.

18. Volt már könyvstopod?
Laura, ez a kérdés, még mindig elgondolkodtat. :D
Ha azt jelenti, hogy abba hagyok egy könyv olvasását, akkor volt már ilyen. Megszoktam adni a talán-majd-a-következő-fejezettől esélyt, de vannak olyan könyvek, amiket ennek ellenére is félbe hagytam, annyira szörnyű volt.
Ha viszont azt jelenti, hogy karcsúsítom a kivánság listámat, akkor nem volt olyan. Az a bizonyos lista, csak bővül és bővül és ritkán húzok ki róla bármit is.

19. Mit gondolsz, szerinted túl sok könyved van?
Áh, könyekről van szó, úgyhogy nincs olyan, hogy túl sok. XD A "sosincs elég" az sokkal jobb kifejezés lenne.

Akinek szívesen továbbítom a TAG-et:


Share:

5 megjegyzés:

  1. Ví, öröm volt olvasni a válaszaidat! :3
    És közben feltűnt, hogy az All Along The Watchtower Luciferes változata megy a lejátszón... Kérlek, mondd, hogy te is Lucifan vagy *-*

    VálaszTörlés
  2. Szia Nessa,

    Köszi hogy benéztél hosszám 😄

    Igen, újitottam kicsit a blogon. És bizony, egy nagy Luci-fannal van dolgod, aki megtalálta az összes zenéjét neten. Kellemes meglepi hogy Te is szereted a sorozatot. 😊

    Szép estét
    Brukú

    VálaszTörlés
  3. Szia Brukú!

    Nagyon szépen köszönöm, hogy gondoltál rám! :) Moro már beelőzött nem sokkal korábban, úgyhogy a válaszaimat már olvashatod is a Papírfecniken! :D

    https://papirfecnikhennatol.blogspot.com/2018/07/konyvmolyok-booktage.html

    Puszi,
    Henna

    VálaszTörlés
  4. Szia!
    Édesjóisten, én ezt kitöltöttem vagy három hónappal ezelőtt, és elfelejtettem posztolni. Ne haragudj, nem tudom, miért maradt ki. :"(
    Most viszont bepótoltam, a benne leírtak 99%-a érvényes is, mert azóta annyira behavazott a suli, hogy teljesen kivonultam az életemből.

    Üdvözlettel: R. Eszter, aki mindig elkésik, de azért lelkes <3

    VálaszTörlés

Az írás számomra:

Az írás számomra:
"Írás közben nincs ítélkezés, se szégyen, csakis szabadság. Amint a toll a papírhoz ér, egy pillanatra szabad vagyok." Jessica Sorensen

Fordító

Chat

Írós és történetes blogok hirdetései