Alternatív érettségi TAG

Sziasztok

Itt van az ősz, itt van újra... no meg az iskola is. Habár régen koptattam a zöld padokat, mégis sorra jutnak eszembe a jó és a húzós emlékek. Utóbbi között van a vizsgadrukk és a lámpa láz is, amik állandóan jelen voltak a dolgozatoknál. A mai bejegyzés pedig a vizsgaidőszakot célozza meg, azon belül is az érettségit. Habár ezt a fajta alternatív érettésgit nagyobb kedvvel és örömmel csináltam végig. :D
A TAG-et Janettnek köszönöm, akihez mindig öröm bekukkantani, annyira tetszetős az oldala.

Szabályok: 
- Írj néhány kedves szót arról, akitől kaptad a kihívást. Ha nagyon szereted őt olvasni, belinkelheted a blogját is.
- Az én alternatív érettségimen három tárgy van: random tények, emlékek, és fantázia. Mindhárom tárgyból húsz-húsz „tétel” van. Ahhoz, hogy átmenj, legalább tízet meg kell válaszolnod tárgyanként, amiket te választhatsz ki.
- Nincs rossz válasz!
- A válaszaid után illeszd be az eredeti kérdéssornak, vagyis ennek a linkjét, hogy a kihívottaid is tudjanak válogatni a hatvan kérdés közül.
- Hívd ki azokat, akiknek szívesen feldobnád a napját; vagy azt, akit a vizsgák közben megjutalmaznál még egy vizsgával!


Kezdődjön a tételhúzás:
RANDOM TÉNYEK

1. Melyik a kedvenc évszakod?
Az ősz a kedvencem. Nem csak azért, mert gyönyörű színekbe öltözik minden, vagy mert a reggeli ködön keresztül átsütő kora reggeli napsugarak bámulatosak, hanem mert számomra nyugodtságot ad, hogy felkészüljek lelkileg a hideg télre - amit annyira azért már nem szeretek-

2. Vannak olyan szavak, amik felidegesítenek, ha meghallod őket?
Vannak persze. Ilyen a "mi bajod van?" , a "Ne legyél már ideges.", illetve az "Így jártál". Ezek azok, amik csak olaj a tűzre. Ilyenkor van, hogy elszámolok tízik, hogy lenyugodjak.

3. Van olyan könyv, vagy film, amit kötelezővé tennél az iskolában? Miért?
Szerintem ötletes volna ha lenne egy-egy sci-fi, krimi és romantikus témájú könyv. Vagy esetleg az összes kategóriából egy-egy, hogy mindenbe bele kóstoljanak. Magamból kiindulva az unalmas kötelezők elég hosszú ideig megutáltatták velem az olvastást, egészen addig, míg nem találtam olyan könyvet (fantasy kaland), amitől megváltozott a véleményem az olvasást illetően.

4. Tejre a müzli, vagy müzlire a tej?
Ez nálam teljesen minden. Nem ront egyik változat sem a műzli élvezetén.  Főleg hogy reggelire szoktam enni, amikoris teljesen még nem ébredtem fel, csak túlélő üzemmódban vagyok.

5. Mit tudsz a legjobban főzni?
Igyekszem ilyen téren újítani/fejlődni, mert azért jócskán kezdő szakács vagyok még. Pont ezen a héten például tojásos nokeli az újdonság a repertoárban. De büszkélkedhetek a brassói aprópecsnyével, töltött csirkecombokkal, lazagnával...stb.

6. Mi az MBTI-típusod? Szerinted van olyan személyiségteszt, ami kifejezőbb ennél?Hogy őszinte legyek, fogalmam sincs, hogy ez mit jelent. Valaki?

7. Ki a példaképed, és miért? Ha bárkit választhatnál, akivel leülhetsz ebédelni, őt választanád?
Nincs példaképem. Talán eddig nem is nagyon volt. Inkább kedvenc írót/színészt tudnék mondani, akivel meginnék egy kávét. Gondolok én Cassandra Clare-re, Kerstin Gier-re, Jennifer Lawrence-re.

8. Napfelkelte, vagy naplemente?
Egyaránt szeretem mindegyiket. A napkeltét azért,mert frissességgel tölt el, hogy új nap, új lehetőség, míg a naplemente inkább a romantikus vacsorákat és a nap végét jelentik, amikor bekuporodsz a fotelbe/kanapéra és csak olvasol/filmezel.

9. Mi a kedvenc társasjátékod?
Hogy őszinte legyen nincs ilyen, sem pedig kártya játékok.

10. Szereted a tűzijátékot? Melyik volt eddig a legemlékezetesebb, amit láttál?
Szeretem, igen. Főleg azóta, hogy hagyománnyá vált a szilveszteri tüzijáték, amit mi csinálunk. Nem kell olyan nagy szabásúra gondolni, mint amit a nemzeti ünnepek során látni, de azért pár kisebb-nagyobb telep mindig van. A legemlékezetesebb akkor volt, amikor egy ilyen telepet egy ytongra, egy nagyobb téglára tettünk rá és onnan láttük ki. Ez egész addig bámulatos volt, míg a telep úgy nem gondolta, hogy leveti magát a tégáról és a föld felé kezdte lőni a többit. A tégla szét durrant, a aszfalt meg csak úgy szikrázott a kilőtt tüzijátékoktól. Akkor jöttem rá, hogy kifűzött bakancsban is tudok sprintelni. XD


EMLÉKEK

1. Melyik telefonod volt veled a legtöbb ideig? Melyikhez köt a legtöbb emlék?
Az első mobil telefonom volt velem évtizedekig. Alcatel volt, nyomó gombos és már narancs sárgás világított az a pirinyó kijelzője. Csak hívni és sms-ezni tudtam vele, de akkor már ez is nagy szónak számított. Emlékszem, annyit nyomkodtam a gombjait, hogy a végén anélkül tudtam megírni a szöveget, hogy oda sem néztem.

2. Van olyan kiegészítőd (óra, nyaklánc, karkötő stb.) amihez különösen ragaszkodsz? Miért?
Nincs ilyen kiegészítő.
3. Az utóbbi években mennyi volt a leghosszabb idő, amit Facebook nélkül töltöttél, és milyen alkalomból? Mit csináltál helyette?
Nos, igazság szerint nem vagyok megszállottja sem a FB-nek, sem más ilyen oldalnak, úgyhogy a válasz akár fél év is lehet.


4. Mi volt a legértékesebb dolog, amit valaha nyertél?
Egy 1000 forintos kaparós sors jegy volt. Úgy indultam vele, hogy legalább az árát nyerjem vissza - tudva az esélyeimet. Úgyhogy annál nagyobb volt a meglepetés.

5. Mi volt általánosban a kedvenc online- vagy videojátékod?
Jesszusom, de régen volt már. Lássuk csak, talán az, amikor egy ősemberrel kellett egy 2D-s pályán végig menni és összeszedni a rántott csirke combokat. XD. Sajnos nem emlékszem nevére.

6. Mi volt a jeled óvodában?
Szívecske. Máig rejtély, hogy miért kaptam. Talán nem jutott már más jel...? De arra tisztán emlékszem, hogy ciki volt, mert nem volt olyan menő, mint egy kerék vagy kis autó.

7. Melyik tárgyat tanította a kedvenc tanárod, és mitől vált a kedvenceddé?
Hogy őszinte legyen sosem volt kedvenc tanárom. Nem azért, mert lázadó lettem volna vagy rossz tanuló. A tanárokkal simán megtartottam a pár lépés távolságot. De a kedvenc tantárgyam az mindig is a biológia volt.

8. Miről szólt a legérdekesebb előadás, amin valaha voltál?
Ha iskolában gondolkodunk akkor az a turizmus földrajz órák voltak. Érdekes volt nagyon, tudtam a magán életemben is használni és nem mellesleg a földrajzot is megszerettette velem.

9. Mi volt életed első könyve, amit elolvastál?
A legelső könyv, amit önszántamból olvastam el az a Ludas Matyi volt. Tetszett a története, hogy hogyan jár túl Döbrögi eszén és persze az is tetszett, hogy van egy lúdja.


FANTÁZIA
1. Mi az az esemény, amit a legjobban vársz? Hány nap van még addig?
Sajnos a szabik véget értek, úgyhogy jelenleg nincsen ilyen esemény.
2. Ha bármilyen frizurád lehetne, milyet választanál?
Inkább hajszíneket váltogatnék a feketétől egészen a liláig. A hosszán most nem változtatnék, mert nagyon sokáig hosszú volt, hosszabb mint hátközép, pár éve viszont levágattam hosszú bubi stílusúra, amivel megvagyok elégedve.
3. Ha írtál/írnál regényt, az miről szól(na)?
Ha a jelenlegi regényt vesszük, amit már lassan bejefezek, akkor az egy steampunk világban játszódik, ahol a főszereplő olyan infót hall meg, amit egyáltalán nem kellett volna. De mivel a főszereplőnk az utca gyermeke, nem kell félteni és a saját javára fordítja az életveszélyes szituációt.
Ha viszont a betervezett regényre gondolunk, akkor szeretném folytatni a Világdarabok következő fejezetét. Mondhatjuk, hogy ez a tetőpontja az egész sorozatnak, ugyanis azzal zárult a legutóbbi fejezet, hogy a két fő karakter találkozik. Izgalmas és akció dús is lesz, amit én is nagyon várok, de egyenlőre még azon morforndírozok, hogy happy end legyen-e vagy a történelmet alapul véve ne legyen boldog vég.

4. Ha holnap azzal a tudattal ébrednél, hogy egyvalami megváltozott a külsődön, miben reménykednél, mielőtt a tükör elé állsz, és meglátod?
Talán hogy a testtartásom helyes legyen. Nem húzom ki magam, ami nagyon zavar és sokszor úgy nézek ki, mint valami birkózó. Szeretném, ha egyenes lenne a hátam.
5. Ha választhatnál, mennyi idős lennél most? Miért?
Szerencsére jóban vagyok a korommal. Nem szokott befolyásolni, hogy annyi vagyok, amennyi. Úgyhogy nem változtatnék ezen.
6. Ha egy durva buli után arra a tudatra ébrednél, hogy megcsaltad a barátod/barátnőd, akivel évek óta együtt vagy, viszont 100%, hogy ez csak úgy derülhet ki, ha te magad elmondod, elmondanád?
Nehéz egy kérdés ez. Lehet, hogy inkább lenyelném a bűntudatomat és elhallgatnám.... Egydarabig. Nem bírnám sokáig és színt vallanék.
7. Szerinted működhet kapcsolat szegény és gazdag családból származó fiatalok között? Tegyük fel, hogy mindketten most végeztek az egyetemmel, és mindketten most kezdtek el dolgozni, hasonló kaliberű munkát.
Ez egy nehéz kérdés. Az elején biztosan nehézségek lennének, mert egy szegény másképp ítéli meg a dolgokat, és más lehet az értékrendje is. Arról nem is beszélve, hogy mit szólnak a szülők ehhez. Szerintem sokat tanulnának egymástól minden téren, így bele gondolva, mint valami love story. Ha tényleg szeretik egymást, akkor működhet.

8. Ha kivehetnél öt tantárgyat, de másik ötöt kellene megnevezned, amit a helyükre beillesztenél, mit cserélnél, és mire? (Pl.: kémia helyett KRESZ-t stb.)
Ének óra helyett lehetne például olyan, ami arra tanít, hogy melyik hivatalos helynél mit és hogyan kell intézni. Gondolok én az adóbevallásra, NAV ügyintézés...stb. Tudom, hogy a középiskolásoknak ez még "korai" lehet, hogy valljuk be, hogy szükségük lesz rá és ilyenekről alig szoktak beszélgetni/tájékoztatást adni.
9. Ha lenne egy Facebook-oldalad, vagy Instagramod, esetleg YouTube-csatornád százezer követővel, akik mind harmincas-negyvenes szülők, mit mondanál nekik?
Fogalmam sincs. Hamár ennyien követnek és ráadásul ugyanabban a korosztályban, akkor valószínüleg a bejegyzéseim érdekesek a számukra, amik magukért beszélnek. Úgyhogy lehet, hogy nem emelnék így ki nagyon semmit.
10. Ha te lennél a Facebook elnöke, mit változtatnál meg rajta?
Semmit nem változtatnék. Elégedett vagyok a felülettel.


A kihívottam most Rigó Eszter. 
A TAG-et emellett bárki, aki még nem érettségizett le, bátran viheti. :)


Üdv:
Share:

3 megjegyzés:

  1. Szia! :)
    Köszönöm, hogy gondoltál rám, amint lesz időm, kitöltöm, úgy ahogy a többit is, amivel még lógok neked. :D

    VálaszTörlés
  2. Szia Eszter,

    Ugyan, igazán nincs mit. Rendben van, kiváncsian várom őket. 😄

    VálaszTörlés
  3. Szia! Te is nagyon érdekes válaszokat adtál meg :D
    U.i.: Nekem is van turizmus föcim és én is szeretem, főleg, hogy az igazgató tartja

    VálaszTörlés

Az írás számomra:

Az írás számomra:
"Írás közben nincs ítélkezés, se szégyen, csakis szabadság. Amint a toll a papírhoz ér, egy pillanatra szabad vagyok." Jessica Sorensen

Fordító

Chat

Írós és történetes blogok hirdetései