Sok sikert. Viszlát.

Sziasztok, 

Kezdjük az évet egy nehéz témával: A megbocsáltással. Egyáltalán nem könnyű. Hiába halljuk, hogy “meg kell bocsánati a másiknak”, hogy “nem haragudhatsz rá örökké”, hogy “ez felemészti az embert belülről”. De meg tud e egyáltalán az ember bocsáltani? Túl tudja e tenni magát a traumán és ismét rá bír e nézni a másikra?

Sajnos én is kerültem ilyen helyzetbe, és nekem tíz év kellett ahhoz, hogy túl tudjam tenni magam a történteken. A tíz év hosszú idő, ami alatt rengeteget változtam, és messze költöztem az adott személytől, amik mind segítettek, hogy ma már csak nehezteljek a másikra és ne gyűlöljem.

 

 

Selina épp a reggeli kávéjával ül le Olaszország egyik forgalmas utcáján. A pad, amire néhány éve mindig is le szokott ülni, most is üresen várja. Sosem gondolta, hogy itt fog kikötni és hogy élvezni is fogja. Nagyot kortyol az erős italból, ám ahogy a sétálók tömegében kiszúr egy ismerős alakot, félre nyeli döbbenetében. Genevie az, a nővére, aki miatt ide, a lehető legmesszebb költözött.

-  Neked semmi nem szent? – Pattan fel azonnal Selina, hogy távozzon. Látni sem akarja a másikat. És ezt érthetően a testvérének is elmondta évekkel ezelőtt.

Várj! Beszélni akarok veled. – Siet oda hozzá. Selina ekkor pillantja csak meg, mennyit öregedett a testvére ez a néhány év alatt. Megőszült, rengeteget fogyott, nyoma sincs a duci alakjának, mint ahogy a drága ékszereinek. A ruhája is csak egy hétköznapi pólóing és leggings.

Én viszont nem – jelenti ki határozottan és már kerülné is ki, de Genevie megfogja a karját.

De hallgass meg. - Néz rá fátyolos barna szemekkel, szinte már könyörögve. – Bocsánatot akarok kérni.

Nem érdekel. – fröcsögi, miközben tépi ki a kezét a másik szorításából. – És az sem, hogy ennyi év után hirtelen megszólalt a lelkiismereted.

Kérlek. Csak hallgass meg. Nem kell válaszolnod sem. De… - Hadarja egyre inkább könnybe lábadó szemekkel. - Tudom, hogy nagy barom voltam és…

Az nem kifejezés! – vág közbe fennhangon, amivel az utcán mindenki figyelmét felkelti. - Átvertél és elvitted minden vagyonomat. Az utcára kerültem miattad és te még csak fel sem vettem a telefonod.

Tudom és sajnálom. Engedd, hogy jóvá tegyem. – vesz elő egy új bankkártyát, ami masnival van átkötve.- Még nincs sok rajta, de idővel lesz.  – Selina azonban csak bámul a bankkártyára, mint valami véres késre - Mindent vissza akarok neked adni, amit elvettem.

Hát sok sikert. Viszlát. – Félre üti a másik kezét és amilyen gyorsan csak tud eltűnik onnan.

 

Nektek mi a véleményetek a megbocsáltásról? Ha szívesen megosztanád a gondolataidat, történeted, kommentelj bátran.

 

 


Üdv:

 

 

 

 

 

 

 

Share:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az írás számomra:

Az írás számomra:
"Írás közben nincs ítélkezés, se szégyen, csakis szabadság. Amint a toll a papírhoz ér, egy pillanatra szabad vagyok." Jessica Sorensen

Fordító

Chat

Írós és történetes blogok hirdetései