Blog karácsony 2020

Sziasztok, 

Lassan véget ér ez az év is. Azt kell, mondjam, hogy a karantén miatt egész nyugodt volt: sok olyan problémával nem kellett foglalkozni, amik mindennaposak voltak (munkába járás, irodai lét gondjai, munkaidő után elintézednő dolgok....stb), és sokkal kényelmesebb irodát tudtam berendezni magamnak itthon, meg persze több dologra is jutott időm, ami eddig az utazgatással ment el. Meg az kell mondjam, hogy ilyen jókat eddig még nem aludtam  mint a karantén alatt. Azonban elég ihlet hiányosra sikerült ez az év. Lehet, hogy az új "élet forma" miatt, amihez hozzá kellett szokni, vagy mert kétszer annyi dolgom van itthon, mint eddig volt. Talán mind a kettő egyszerre.

No, de térjünk is rá a lényegre. Annak ellenére, hogy kevés poszt született, a hosszúságuk kétszeresére duzzadt, azaz a korábbi tizennyolc oldal helyett harminc felettire rúg. Az oka, amit észrevettem, hogy több a leírás, a párbeszéd, és részletgazdagabb minden. A képekkel való illusztráció semmiben nem változott, maradt az a csak-a-hangulat-kedvéért-rakok-bele-párat típusú. Viszont idézetek felbukkannak továbbra is, mert szerintem nagyon tud passzolni egy jól kiválasztott darab egy-egy történethez. Mindeközben a történetet háttere is megváltozott, ugyanis a mondanivalójuk komolyabbak, és/vagy sokkal személyesebbek lettek, mint eddig voltak. Olyan dolgokat dolgoznak fel, amik foglalkoztatnak/foglalkoztattak, vagy tramutatikus jellegűek. Példának okáért a másik ember elfogadása, a támogatása vagy maga a család...stb.

 Ami a témaköröket illeti: a steampunk és a krimi vitte a pálmát idén. Viszonylag új keletű mind a kettő, azaz idén bukkantak fel az oldalon. (Na jó, igazság szerint a steampunk már tavaly előtt volt olvasható, de csak egy történet erejéig). Ez a téma teljesen a szívemhez nőtt: nagyon tetszik a világa, az hogy a masinák elég nagy hangsúlyt kapnak benne, ami egyszerűen bámulatos és nagyon sok lehetőséget is látok benne. (Igen, valószínüleg a Terminátor című film miatt.) A krimi viszont, egy-két éve kezdett csak el érdekelni, először sorozatban, majd könyvekben, aztán pedig az írásban. Habár csak egy mini sorozat erejéig tervezek a jelenlegi sorozattal, biztosan fogok külön álló történeteket is hozni.

Felbukkant az újra olvasás: True Blood sorozat, Csontváros sorozat,, Időtlen szerelem sorozat,, Az árulás csókja sorozat. Ezeket az úgymond régi kedvenceim, amiket időről-időre előveszek újra olvasni. Nem csak azért, mert szeretem az írók stílusát, hanem mert olyan fordulatok és cselekmények vannak benne, ami századjára olvasva is lenyűgöz.  Idén pedig, hogy nem sok jó könyvet találtam, így az újra olvasósdi pont jókor jött.  

A közösségi életben is aktívabb lettem. A Facebookon több, az írással kapcsolatos, csoporthoz is csatlakoztam és aktívan igyekszem részt venni bennük. Az oldalon több történetet is posztoltam - újakat és elmaradtakat- és tettem fel szezonális képeket is, amik eddig el voltak hanyagolva, mint ahogyan maga a FB oldal is. És ezt igyekszem is tartani a 2021-es évben.

És ha már új év akkor lássuk a jövő évi terveket: a bejegyzéseket havi szinten terezem hozni, egyedül álló történeteket és mini sorozatot egyaránt, mint eddig is. Mindenképpen viszem tovább a streampunk, és a krimi vonalat, de emellett a romantikára is akarok időt szakítani.A humor és a horror nagy valószínüséggel nem lesz, mert egyrészt a horror nem olyan olvasott/népszerű, mint ahogy észre vettem, a humor pedig elég kétélű - azaz nem mindenkinek ugyanaz a humoros, és még nem találtam meg az arany középutat.


 

Köszönöm, hogy idén is velem voltatok. Bízom benne, hogy megőrzitek jó szokásotokat és jövőre is vissza tértek ide.

 

Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Boldog Új Évet Kívánok mindenkinek.

 

Szeretettel:

 

Share:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az írás számomra:

Az írás számomra:
"Írás közben nincs ítélkezés, se szégyen, csakis szabadság. Amint a toll a papírhoz ér, egy pillanatra szabad vagyok." Jessica Sorensen

Fordító

Chat

Írós és történetes blogok hirdetései